משאבי-אנוש

האם כבר יצא לכם לשמוע על משאבי אנוש כשותף עסקי? אם לא, אז כדאי שתקראו את המאמר בהקדם האפשרי מפני שזוהי הדרך החדשה לניהול עסק משגשג ומצליח.

קשר אדוק

בשנים האחרונות מחלחלת ההבנה לראשי החברות הגדולות, שההון האנושי המרכיב את החברה, הוא יקר מפז! אותם עובדים, אשר באים במגע עם הלקוחות, הספקים וכל מי שדואג לפעילות השוטפת של החברה הם אלו, שיכולים לעודד שיתוף פעולה או לעצור אותו, לשים לב לנקודות לשיפור ונקודות לשימור בעבודה היומיומית ועוד.

כאשר ישנו ערוץ פתוח בין העובדים לבין ההנהלה, פוטנציאל השיפור המתמיד ברמת השירות הניתן ללקוחות ובכמות המכירות עולה באופן משמעותי.

שלא יהיו אי הבנות

כאשר מדברים על משאבי אנוש כשותף עסקי, אין הכוונה היא להפיכת כל עובד חבר בדירקטוריון! הכוונה היא להשקעה בעובדים, מתן תחושת חשיבות שלהם בעיני ההנהלה והקשבה לצרכים והרעיונות שלהם.

דברים שרואים משם לא רואים מכאן

פעמים רבות, חברי הנהלת החברה נמצאים בסוג של מגדל שן – מרוחקים מהעבודה השוטפת והקשה של עובדיהם. האחריות הכבדה, המוטלת על כתפיהם והלחץ התמידי בו הם שרויים, עלול להרחיק אותם ממוקד ההתרחשויות ולמנוע מהם לראות דברים, שעובדי השירות, המכירה וכל שאר התחומים רואים כל הזמן.

נכס לכל דבר

כאשר מתייחסים אל המשאב האנושי כאל נכס של החברה, אותו משאב יחוש נאמנות אל החברה וירצה בהצלחתה והמשך ההעסקה בה. נכון בהחלט, שכולנו הולכים לעבודה בשביל הכסף. אחרת, היינו עוסקים בהתנדבות בלבד. אך אין זה אומר, שאין באפשרותנו ליהנות בעבודה ולקום בבוקר עם חיוך לפני תחילת יום העבודה שלנו. מנהלים, שיודעים להעריך את העובדה הזו ומשקיעים בעובדיהם, יקבלו בתמורה את נאמנותם.

עניין של השקפה

כמנהלים ובעלי מילה בחברה, באפשרותכם לקבל החלטה כיצד לנהוג באלו שעובדים סביבכם ותחתיכם. כמובן, כולם יעריכו קידום או העלאה בשכר, אך גם אוזן קשבת, קבלת עצה טובה וכך הלאה, יוכלו לעזור להגיע אל המטרה וליצור מצב, שבו המושג משאבי אנוש כשותף עסקי מקבל משמעות אמתית בחברה.